Preggo morsan

Graviditets blogg rakt igenom

trött o tårögd

Publicerad 2012-09-09 08:25:01 i Allmänt

Lite piggare idag, hade en lite bättre natt.
Vi var i väg på kräftskiva igår, men min kropp och mitt psyke var alldeles för trött. Men vid åtta gav jag upp. Det är då det är bra att ha barn, bara att säga jag måste hem med Douglas. Men igår så var det inte så enkelt. JAG VILL INTE HEM!
Men vi kom hem till slut.
La mig tidigt i sängen, men istället för att somna blev jag alldeles upprymd och tårögd. Då jag känner lilla grynet röra sig och sparka till. Det är en mäktig upplevelse att vara gravid. Det är en liten människa som skapas i min kropp. Som är en del av mig och en del av den jag älskar och denna lilla millimeters cell blir en egen individ. MÄKTIGT. Och att allt oftast går bra, med öron, näsa, tarmar ja allt och allt hamnar på plats.
Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jahapp, väntar barn nr 3 och det sista antagligen. Har sagt att jag ska njuta varenda sekund, men är det så himla underbart som man minns graviditeten. Så här kommer mina tankar... mina känslor och mina hormoner. Det kan förekomma en del ironi, så ta inte allt bokstavligt. Läs, njut och fundera.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela