Preggo morsan

Graviditets blogg rakt igenom

i ett preggos huvud

Publicerad 2012-11-06 17:21:35 i Allmänt

Åååå GUD vad jag längtar tills jag kan sova på mage. Det är juh helt underbart att sova på mage. Men idag har jag gjort 36 fulla veckor, 28 dagar kvar till BF. Vilket betyder att mini kid kan komma alltifrån 14 dagar till 42 dagar, det sist nämnda lät juh inte alldeles för roligt. Men vem fasen har sagt att det är roligt att gå i väntans tider??

Inatt sov jag knappt 3 timmar, så mitt morgon humör var inte på topp. Så när jag hade lämnat D på dagis var jag inte jätte nöjd med mig själv, en grinigare morsa får man leta efter. Men hem, strunta i disk, tvätt o dammsugare och sova i 2 timmar gjorde mig lite snällare.

När man går i väntans tider är funderingarna stora. Om man inte vet könet så undrar man vad det är. Storleken på knodden?
Hur förlossningen startar och hur den går? Osv...
Mina funderingar nu är Hur hon ser ut? Får jag ett barn som är likt mig? Det är spännande, att det är en liten varelse där inne som har ett utseende och en personlighet.

Men men letar just nu hej vilt efter en röd Brio Sing.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jahapp, väntar barn nr 3 och det sista antagligen. Har sagt att jag ska njuta varenda sekund, men är det så himla underbart som man minns graviditeten. Så här kommer mina tankar... mina känslor och mina hormoner. Det kan förekomma en del ironi, så ta inte allt bokstavligt. Läs, njut och fundera.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela