Preggo morsan

Graviditets blogg rakt igenom

Bedövning...

Publicerad 2012-09-19 19:22:30 i Allmänt

Nu börjar en viss oro och undran hur denna förlossning kommer att bli. Jag har juh bra minnen från Douglas förlossning, då ryggmärgsbedövningen gjorde susen och att krysta var skönt hur konstigt det nu låter. Kevins var juh inte lika bra, då det sluta med kejsarsnitt.
Men denna då... det jag oroar mig mest över är om det går så fort så jag inte hinner med någon bedövning.
Sen så är min mage ur funktion och funkar bara var 4:de dag. Shit (kan faktiskt) happens. Tänk om lillfisen vill komma på den 4:de dagen.
Men men jag försöker skaka av mig detta och peppa mig med positiva tankar. -Jag är en stark kvinna, som är som gjord för att föda barn!!! Denna mening går på repeat i mitt huvud. I wish, ppfftthh. Jag som ber och bönar efter all bedövning man kan komma över. Jag beundrar dem som klarar av en förlossning utan bedövning. En skål för er!

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2012-09-19 20:09:25

Det kommer gå bra!!! Jag körde bara lustgas när Isabella kom. Du kan mer än du tror! Lita bara på bm:arna när är det dags?

Postat av: mary

Publicerad 2012-09-20 10:43:04

Finns ju ingen anledning att föda utan bedövning om man inte måste?! Eller?? Eller utan den hjälp man behöver å vill ha kanske jag ska säga....

Svar: Nä just det. Och jag vill inte hamna där och måste föda utan bedövning. Sen har jag hört dem som klarar att föda utan och överlevt. Men jag skulle icke överleva utan.
Eva Ewald

Postat av: Irene

Publicerad 2012-09-20 17:01:57

Urgulliga du <3

Det kommer gå jättefint... O om du mot all förmodan inte skulle hinna med bedövningen så kommer du klara det galant ändå :-))
Jag lovar...
Du e ju en stark kvinna :-))

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jahapp, väntar barn nr 3 och det sista antagligen. Har sagt att jag ska njuta varenda sekund, men är det så himla underbart som man minns graviditeten. Så här kommer mina tankar... mina känslor och mina hormoner. Det kan förekomma en del ironi, så ta inte allt bokstavligt. Läs, njut och fundera.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela