Preggo morsan

Graviditets blogg rakt igenom

storlekar och kameltå

Publicerad 2012-06-27 14:23:52 i Allmänt

Åkte till Skövde med en tanke att jag skulle hitta ett par skit snygga, sköna preggo byxor. Men den härliga tanke blev till en mardröm. Och jag kan med största säkerhet berätta att alla skaraborgs preggon har storlek 38. Jag raffade åt mig ett gäng byxor till omklädningsrummet i storlek 36 som är min storlek. Hhmmppff. Ett par sköna shorts i turkos, gröna. Passa faktiskt perfekt, fast dem var tajta. Men vilken syn om jag skulle lägga ut kort på det så skulle ni nog med största sannolikhet sätta eftermiddagskaffet i fel strupe. Men ni kan tänka er som så här... ett apelsinskal lindat runt mina lår. När fan hände detta? Att celloliterna vandrade ner mot knäna.
Ett annat par var ett par fluffiga i strl 36. När jag väl fick på mig dem med lite lirkande över höfterna, så kom nästa chock. Kamel tå!!! Inser då att det inte är någon ide att prova vidare, ut och söker byxor i strl 38 och det var utplockat.

Satte mig på ett fik och tröst fikade lite kolhydrater o socker.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jahapp, väntar barn nr 3 och det sista antagligen. Har sagt att jag ska njuta varenda sekund, men är det så himla underbart som man minns graviditeten. Så här kommer mina tankar... mina känslor och mina hormoner. Det kan förekomma en del ironi, så ta inte allt bokstavligt. Läs, njut och fundera.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela