Preggo morsan

Graviditets blogg rakt igenom

nojjig

Publicerad 2012-06-14 21:03:57 i Allmänt

Hittils i denna graviditet har jag varit väldigt nojjig. Har icke varit de vid de tidigare graviditetet, men denna ojojoj. Först så trodde jag inte att jag var gravid (har juh trots allt fått negativa test x antal månader tidigare), trots 5 positiva tester. Så när jag var i vecka nio var jag tvungen att gå ett steg till. Så att jag kunde få ett svar på att det finns ett litet hjärta där inne och framför allt om det tickade. Så ringde jag in och fejkade att jag hade blött lite och ojaa visst fanns det en liten böna där med ett tickande hjärta. Men min oro fortsatte, jag har redan fött två friska o perfekta pojkar. Varför skulle denna vara frisk. Så ett trippeltest där dem tar blodprov på mig och på så sätt kan se sannolikheten att bebis har down syndrom eller edwards syndrom. Så då fick jag se det lille grynet igen för att se att jag var rätt i tiden för attta blodprovet. Idag kom resultatet och jag har inte alls stor risk. Så jag har en liten fridk bebis i magen. Så nu borde jag kunna andas ut, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jahapp, väntar barn nr 3 och det sista antagligen. Har sagt att jag ska njuta varenda sekund, men är det så himla underbart som man minns graviditeten. Så här kommer mina tankar... mina känslor och mina hormoner. Det kan förekomma en del ironi, så ta inte allt bokstavligt. Läs, njut och fundera.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela