Preggo morsan

Graviditets blogg rakt igenom

Kön och mögelost

Publicerad 2012-06-25 16:09:37 i Allmänt

Då har man varit på ultraljud och fått se den lilla och efter många titt så vågade barnmorskan säga att det var en liten tjej. Jag som har varit så säker på att det är en pojk, så jag är lite i chock. What har jag haft fel känsla alltså.
 
Men det är så fachinerande att barnmorskorna kan se allt på bebis. Hjärtat, njurarna, magsäcken osv.
Titta här sa bm, så ser ni hur blodet flödar från hjärtat och tillbaka. Hmm är jag kocko som inte ser och sätter huvudet på sned och försöker att förstå hur sköen hon kan se det. Samma sak när hon titta på könet, Johan var snabb och säga att han såg. Hää vart då? Dem 3 strecken, där, just där ja. Och då betyder 3 streck vadå? Blygläppar och klitoris. Jaha!
En söt liten rumpnisse
 
Och så blev det fraflyttat från den 27 nov till den 4 dec, Hmmppff!!
 
Jag känner faktiskt den lilla sprattla till i magen emellanåt om det nu inte är mina tarmar som har för mycket luft. Det längtar jag massor efter att få känna en fot sticka ut elle rnär bebis har hicka. En häftig känsla, man kan tro att man har en alien i magen.
 
 
Något som jag är sjukt sugen på är brieost och mögelost, med risk att jag får mammamaffian efter mig så kommer jag att skriva detta ändå. Jag äter det. Inte jämt men det känns så syndigt gott att köpa det och sedan moffsa i mig det på mitt älskade kolhydrat laddade bröd. Men va fasen, jag röker inte, dricker inte och inga starka läkemedel. Men ädelost på tub ok att äta, så det är min dagliga intag av göttigheter.
 

Kommentarer

Postat av: Sabina

Publicerad 2012-06-25 20:26:06

Kul! Jag kommer att kolla din blogg!;)Kramar.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jahapp, väntar barn nr 3 och det sista antagligen. Har sagt att jag ska njuta varenda sekund, men är det så himla underbart som man minns graviditeten. Så här kommer mina tankar... mina känslor och mina hormoner. Det kan förekomma en del ironi, så ta inte allt bokstavligt. Läs, njut och fundera.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela