Preggo morsan

Graviditets blogg rakt igenom

myter om kön

Publicerad 2012-08-14 11:53:44 i Allmänt

Det finns många myter ang graviditet som kan avslöja vad det är för kön i magen. Vissa är oxå experter på dessa och som kan förutspå vad det är för en slags bebis. En med eller utan snopp, alltså 50/50. Just det här med magformer är populärt, själv så har jag aldrig lärt mig det. Hur många gånger har man inte hört detta -Det där är en typisk pojkmage. Eller - Det där är en tös, det ser man på formen. Men jag kan juh säga som så här... alla 3 gånger jag har varit ett preggo så har min mage sett lika dan ut. Ska lägga ut bilder senare. Sen kan man tydligen se på benen vilket kön bebben har... oja har man tjocka o svullna ben är det en pojke och tvärtom en flicka. Sen så finns det yttligare ett ställe på kroppen som experter kan kolla för att förutspå könet och det är ansiktet. Är man finnig så är det en tös. Denna myten säger att tösen tar skönheten från mamman. Men sen så kan man forska lite djupare... spyr mamman mycket eller mår mycket illa är det en tös. Eller vilka crawings mamman har. Är man sötsugen är det en tjej och sura o salta saker är det en pojke. Så nu ska jag skriva om skillnaden mellan denna graviditet o förra. FINNIG!!! Har aldrig varit så här finnig i HELA mitt liv. Sammanlagt! Halsbrännan från hell... visst hade jag lite halsbränna dem andra gångerna, men nu är det fan i mig Urk. Små pjukar upp i munnen hör vardagen till. Hmm och detta med crawings... mackor. Men det är juh varken sött eller surt. Sen gillar jag apelsiner o nektariner. Kan väl oxå erkänna att mitt psykiska mående har pendlat mer under denna graviditet. Ifrån att tycka att allt är så vackert och underbart till att nästa sekund tycka allt är grått och hur tråkigt allt är.

Kommentarer

Postat av: Irene

Publicerad 2012-08-15 00:13:33

Jag har upplevt båda varianterna på alla sätt o vis, hahaha..
O jag har bara pojkar...

Det där e bara myteri helt enkelt ;-)

Puss

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-08-30 13:06:35

Kul att läsa om att myterna faktiskt inte stämmer! Har de sista veckorna från tre olika håll hört att jag har en typisk pojkmage eftersom jag i princip bara har mage, ska bli kul och se om det stämmer. Jag är även totalt ickefinnig så då ska de ju bli en pojk då om man järmför med dig! =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jahapp, väntar barn nr 3 och det sista antagligen. Har sagt att jag ska njuta varenda sekund, men är det så himla underbart som man minns graviditeten. Så här kommer mina tankar... mina känslor och mina hormoner. Det kan förekomma en del ironi, så ta inte allt bokstavligt. Läs, njut och fundera.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela